Stumyl

Вокруг Вселенной - Эпизод 3.7 - Остин

Вокруг Вселенной - Эпизод 3.7 - Остин

EP307_thumbnail-NEW2.jpg

 

На этой неделе мы сходим в гости к Остинской студии и Джон Эрскин (John Erskine) расскажет свежие новости о том, нам над чем работает студия. Мы поговорим о коде с DevOps, взглянем на почти законченный Herald, и впервые познакомимся с системой Music Logic.

 

 

Оригинальное видео

 

Рестрим Дескупа

 

 

Оригинальный материал

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Геральд бесподобен! Реально внутрянку классно нарисовали  :smile59:

В скафандрах появилось топливо (зарядка) и кислород.

ждем релиза с фпс !! Иху!

Изменено пользователем sfunlimit
  • Upvote 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Герольд выглядит реально как кар для драгрэйсинга, но скорости до 350r все равно не хватает. В 2.6 видать добавят все же кислород и топливо, а так же когда расстреливали Герольд было видно что кнопка USE у него другая, интересно это из новой системы взаимодействия или просто в том редакторе она так отображалась, я то надеялся, что они заменят ее на что-то. Про музыку интересно, но обычно я редко слушаю музыку в ММО.

Изменено пользователем Mixed
  • Upvote 2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Если будут миссии за сбор информации, лучше Герольда не найти. Просветить систему, собрать инфу и скрыться - одно удовольствие. А что нам до скорости 350го? Там оборудования для прослушки нет. Только пакеты может возить курьером)).

Так что, если кому не хочется быть шахтером, торгашом или пиратом, а тянет исследовать и торговать инфой - Геральд самое то! 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Если будут миссии за сбор информации, лучше Герольда не найти. Просветить систему, собрать инфу и скрыться - одно удовольствие. А что нам до скорости 350го? Там оборудования для прослушки нет. Только пакеты может возить курьером)).

Так что, если кому не хочется быть шахтером, торгашом или пиратом, а тянет исследовать и торговать инфой - Геральд самое то! 

а разве черепаха тоже самое несможет делать, я это к тому что у герольда уже есть конкурент медленнее, зато способен проходить через новые дыры, больше брони, и вроде как больше баки и дальше прыжок.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Если будут миссии за сбор информации, лучше Герольда не найти.

 

А чем Герольд выделяется?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

А чем Герольд выделяется?

Он новый ! Разве может быть что-то лучше нового корабля ?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Он новый ! Разве может быть что-то лучше нового корабля ?

Ммм-мм, два новых корабля ? ;)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Ммм-мм, два новых корабля ? ;)

Ага, желательно по цене одного :)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Герольд выглядит реально как кар для драгрэйсинга, но скорости до 350r все равно не хватает.

 

А что нам до скорости 350го?

 

там прямым текстом и сказали про дрэгстеры. И подчеркнули что на данный момент лучшее соотношение двигателя к массе

 

TLDR (TOO LONG;DIDN’T READ)

 

 

 

INTRO & OTHER INFORMATION

  • CitizenCon is only three weeks away and preparations for it are going strong.
  • This Saturday the 17th Ben Lesnick will be hosting a 25th anniversary livestream of Wing Commander 2
  • Next week ATV & RTV will be in Frankfurt.

STUDIO REPORT

  • Jason Cobb is going to demonstrate the sounds of debris hitting a ship.
    • Currently game is lacking feedback for flying through debris clouds.
    • It isn’t feasible to have a physical particle for every bit of debris.
    • Due to this, generates output one-by-one and uses a digital audio workstation to add front and back reverb effects chains.
    • Uses Altiverb, model of a Sikorsky.
    • When demonstrating the output, comments that it sounds dry. Once effects are enabled it starts to take on character.
    • It’s possible the effects can be done in real time but for now they are baked into reverb.
    • Jason runs isolated tests without ship noise.
    • It’s hard to tell if the effect lasts longer than it should – sometimes you hear a sound, sometimes not.
    • He also tests with a ship sitting still – despite this being an unlikely scenario it could happen.
    • It’s these small details that you wouldn’t imagine that excites him about Star Citizen.
  • DevOps team consists of three smaller teams – Live Ops, Build Ops and Publishing.
    • Build Ops manages and configures systems that put builds together – these builds go to PTU or Live once they pass QA.
    • Live Ops team creates tools and automation systems that are used in the Live Publishing operations. Also build tools for internal development.
    • Publishing team takes builds to go to PTU/Live and bundle it, send it to servers and manage the whole patch process.
    • Dev Ops is like Scotty in Star Trek.
    • Current patching system compresses data into large PAK files (~2 gig).
    • Patcher can’t see the files that have changed in the PAK files and therefore must redownload lots.
    • This results in 20 gig patch files.
    • Dev Ops is breaking this apart so they only deliver files that have changed. Aim to see a 90% patch size reduction.
    • It’ll help people download patches faster if they have low bandwidth or data cap.
    • Working with Frankfurt on engine changes because it touches the core of the engine.
    • In some cases it can make commands that take a minute much faster.
    • Dev Ops is behind the scenes work – it’s very fulfilling because the work they do allows the game to be made at the pace that it is moving.

SHIP SHAPE: HERALD

  • Drake Herald is the first “info runner” ship and is released in 2.6
  • it has big data banks on the outside of the ship to store lots of intel assets
  • intel assets are all the intangibles: research data, mining sites, salvage locations, ship’s black box
  • it’s fast: it has the biggest engines to mass ratio of any ship so far
  • it has lots and lots of countermeasures
  • Josh’s motifs for the ships were speed, science, tech, evasion and Drake
  • part of reason for the redesign was to ensure everything the right size and there was enough space
  • Patrik works with Art and Design to work out how to tear the ship apart:
    • checks the geometry: the exterior hull, an underlying damage skin and gubbins
    • checks the UVs (which create the actual visuals) and the UV2s (which the damage shader uses)
    • places helpers – little explosive charges – around the ship
    • the damage shader uses “vertex colours” to define where you can shoot through the exterior mesh
    • vectors are little force pushes defined in the XML that tell pieces how to fly off
    • its an iterative process: testing in CryEngine and fixing issues in Max

COMMUNITY UPDATE W/TYLER WITKIN

  • M50 won last week’s Galactic Tourist Fan Favourite Flyer and the sale for it ends tomorrow.
    • The current competition is between the Super Hornet and the Vanguard Warden, winner will be announced tomorrow.
  • Tomorrow a new issue of Jump Point comes out featuring a look at the Anvil Terrapin.
  • Last Saturday was the Austin Bar Citizen which was a success and another Bar Citizen will take place this Saturday in Orlando, Florida. Details can be found at tinyurl.com/floridabarcitizen
  • Weekly RSI newsletter comes out tomorrow with a special sneak peek featuring Evo Hertzig’s work on head stabilisation and FPS.
  • This week’s MVP is J. Coren for his CitizenCon travel guide.

BEHIND THE SCENES: MUSIC LOGIC

  • They’re making sure the music system is responding in an appropriate way that is cool and cinematic
  • The engine will transition music based on the conditions it knows
  • Ambient music is very ethereal
  • Flight combat is very heroic music
  • They have momentary events like when a ship passes by or your ship gets blown up
  • Then longer term information such as ship’s intensity which is the backbone
  • Working on it for 2.6 to make sure these numbers will translate into FPS game mode and eventually EVA combat
  • As you move through different part of the galaxy the overall suite will move from one music set to another but there will be an understandable language across all of it
  • This is a self managing, autonomous system

 

 

Изменено пользователем Hunterinvitus

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Черепаха, тоже хороший корабль, но не нравится мне внешне...душа не лежит.

А Герольд, он интересный. Двигатели с креслом, словно верхом на монстре))).

Но к нему нужны особые миссии... возможно в Squdron42 будут.

Полагаю на нем спец оборудование можно будет устанавливать(сканер, прослушка) для сбора информации или нет?

Изменено пользователем Alex2525
  • Upvote 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

там прямым текстом и сказали про дрэгстеры. И подчеркнули что на данный момент лучшее соотношение двигателя к массе

Не совсем понял к чему это, ну да ладно, полет фантазий у всех свой. Я вроде и указал, что полностью согласен с ведущими по поводу его форм.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Он новый ! Разве может быть что-то лучше нового корабля ?

В нем нового только картинка и текст, написанный маркетологами (что бы вы его лучше покупали).

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти


  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу