Stumyl

Новость
Вокруг Вселенной - Эпизод 3.7 - Остин

Вокруг Вселенной - Эпизод 3.7 - Остин

EP307_thumbnail-NEW2.jpg

 

На этой неделе мы сходим в гости к Остинской студии и Джон Эрскин (John Erskine) расскажет свежие новости о том, нам над чем работает студия. Мы поговорим о коде с DevOps, взглянем на почти законченный Herald, и впервые познакомимся с системой Music Logic.

 

 

Оригинальное видео

 

Рестрим Дескупа

 

 

Оригинальный материал

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Геральд бесподобен! Реально внутрянку классно нарисовали  :smile59:

В скафандрах появилось топливо (зарядка) и кислород.

ждем релиза с фпс !! Иху!

Изменено пользователем sfunlimit
1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Герольд выглядит реально как кар для драгрэйсинга, но скорости до 350r все равно не хватает. В 2.6 видать добавят все же кислород и топливо, а так же когда расстреливали Герольд было видно что кнопка USE у него другая, интересно это из новой системы взаимодействия или просто в том редакторе она так отображалась, я то надеялся, что они заменят ее на что-то. Про музыку интересно, но обычно я редко слушаю музыку в ММО.

Изменено пользователем Mixed
2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Если будут миссии за сбор информации, лучше Герольда не найти. Просветить систему, собрать инфу и скрыться - одно удовольствие. А что нам до скорости 350го? Там оборудования для прослушки нет. Только пакеты может возить курьером)).

Так что, если кому не хочется быть шахтером, торгашом или пиратом, а тянет исследовать и торговать инфой - Геральд самое то! 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Если будут миссии за сбор информации, лучше Герольда не найти. Просветить систему, собрать инфу и скрыться - одно удовольствие. А что нам до скорости 350го? Там оборудования для прослушки нет. Только пакеты может возить курьером)).

Так что, если кому не хочется быть шахтером, торгашом или пиратом, а тянет исследовать и торговать инфой - Геральд самое то! 

а разве черепаха тоже самое несможет делать, я это к тому что у герольда уже есть конкурент медленнее, зато способен проходить через новые дыры, больше брони, и вроде как больше баки и дальше прыжок.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Если будут миссии за сбор информации, лучше Герольда не найти.

 

А чем Герольд выделяется?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А чем Герольд выделяется?

Он новый ! Разве может быть что-то лучше нового корабля ?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Он новый ! Разве может быть что-то лучше нового корабля ?

Ммм-мм, два новых корабля ? ;)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ммм-мм, два новых корабля ? ;)

Ага, желательно по цене одного :)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Герольд выглядит реально как кар для драгрэйсинга, но скорости до 350r все равно не хватает.

 

А что нам до скорости 350го?

 

там прямым текстом и сказали про дрэгстеры. И подчеркнули что на данный момент лучшее соотношение двигателя к массе

 

TLDR (TOO LONG;DIDN’T READ)

 

 

 

INTRO & OTHER INFORMATION

  • CitizenCon is only three weeks away and preparations for it are going strong.
  • This Saturday the 17th Ben Lesnick will be hosting a 25th anniversary livestream of Wing Commander 2
  • Next week ATV & RTV will be in Frankfurt.

STUDIO REPORT

  • Jason Cobb is going to demonstrate the sounds of debris hitting a ship.
    • Currently game is lacking feedback for flying through debris clouds.
    • It isn’t feasible to have a physical particle for every bit of debris.
    • Due to this, generates output one-by-one and uses a digital audio workstation to add front and back reverb effects chains.
    • Uses Altiverb, model of a Sikorsky.
    • When demonstrating the output, comments that it sounds dry. Once effects are enabled it starts to take on character.
    • It’s possible the effects can be done in real time but for now they are baked into reverb.
    • Jason runs isolated tests without ship noise.
    • It’s hard to tell if the effect lasts longer than it should – sometimes you hear a sound, sometimes not.
    • He also tests with a ship sitting still – despite this being an unlikely scenario it could happen.
    • It’s these small details that you wouldn’t imagine that excites him about Star Citizen.
  • DevOps team consists of three smaller teams – Live Ops, Build Ops and Publishing.
    • Build Ops manages and configures systems that put builds together – these builds go to PTU or Live once they pass QA.
    • Live Ops team creates tools and automation systems that are used in the Live Publishing operations. Also build tools for internal development.
    • Publishing team takes builds to go to PTU/Live and bundle it, send it to servers and manage the whole patch process.
    • Dev Ops is like Scotty in Star Trek.
    • Current patching system compresses data into large PAK files (~2 gig).
    • Patcher can’t see the files that have changed in the PAK files and therefore must redownload lots.
    • This results in 20 gig patch files.
    • Dev Ops is breaking this apart so they only deliver files that have changed. Aim to see a 90% patch size reduction.
    • It’ll help people download patches faster if they have low bandwidth or data cap.
    • Working with Frankfurt on engine changes because it touches the core of the engine.
    • In some cases it can make commands that take a minute much faster.
    • Dev Ops is behind the scenes work – it’s very fulfilling because the work they do allows the game to be made at the pace that it is moving.

SHIP SHAPE: HERALD

  • Drake Herald is the first “info runner” ship and is released in 2.6
  • it has big data banks on the outside of the ship to store lots of intel assets
  • intel assets are all the intangibles: research data, mining sites, salvage locations, ship’s black box
  • it’s fast: it has the biggest engines to mass ratio of any ship so far
  • it has lots and lots of countermeasures
  • Josh’s motifs for the ships were speed, science, tech, evasion and Drake
  • part of reason for the redesign was to ensure everything the right size and there was enough space
  • Patrik works with Art and Design to work out how to tear the ship apart:
    • checks the geometry: the exterior hull, an underlying damage skin and gubbins
    • checks the UVs (which create the actual visuals) and the UV2s (which the damage shader uses)
    • places helpers – little explosive charges – around the ship
    • the damage shader uses “vertex colours” to define where you can shoot through the exterior mesh
    • vectors are little force pushes defined in the XML that tell pieces how to fly off
    • its an iterative process: testing in CryEngine and fixing issues in Max

COMMUNITY UPDATE W/TYLER WITKIN

  • M50 won last week’s Galactic Tourist Fan Favourite Flyer and the sale for it ends tomorrow.
    • The current competition is between the Super Hornet and the Vanguard Warden, winner will be announced tomorrow.
  • Tomorrow a new issue of Jump Point comes out featuring a look at the Anvil Terrapin.
  • Last Saturday was the Austin Bar Citizen which was a success and another Bar Citizen will take place this Saturday in Orlando, Florida. Details can be found at tinyurl.com/floridabarcitizen
  • Weekly RSI newsletter comes out tomorrow with a special sneak peek featuring Evo Hertzig’s work on head stabilisation and FPS.
  • This week’s MVP is J. Coren for his CitizenCon travel guide.

BEHIND THE SCENES: MUSIC LOGIC

  • They’re making sure the music system is responding in an appropriate way that is cool and cinematic
  • The engine will transition music based on the conditions it knows
  • Ambient music is very ethereal
  • Flight combat is very heroic music
  • They have momentary events like when a ship passes by or your ship gets blown up
  • Then longer term information such as ship’s intensity which is the backbone
  • Working on it for 2.6 to make sure these numbers will translate into FPS game mode and eventually EVA combat
  • As you move through different part of the galaxy the overall suite will move from one music set to another but there will be an understandable language across all of it
  • This is a self managing, autonomous system

 

 

Изменено пользователем Hunterinvitus
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Черепаха, тоже хороший корабль, но не нравится мне внешне...душа не лежит.

А Герольд, он интересный. Двигатели с креслом, словно верхом на монстре))).

Но к нему нужны особые миссии... возможно в Squdron42 будут.

Полагаю на нем спец оборудование можно будет устанавливать(сканер, прослушка) для сбора информации или нет?

Изменено пользователем Alex2525
1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

там прямым текстом и сказали про дрэгстеры. И подчеркнули что на данный момент лучшее соотношение двигателя к массе

Не совсем понял к чему это, ну да ладно, полет фантазий у всех свой. Я вроде и указал, что полностью согласен с ведущими по поводу его форм.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Он новый ! Разве может быть что-то лучше нового корабля ?

В нем нового только картинка и текст, написанный маркетологами (что бы вы его лучше покупали).

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу